Vad händer sen?

De flesta vet nog idag att groddjuren har blivit en väldigt hotad djurgrupp. Vad händer då när denna djurgrupp försvinner från jordensyta?

Förmodligen kommer hela ekosystemet att rubbas. Men ibland är det meningen att djurarter ska dö ut så att någon ny art ska komma och ta plats. Men i de flesta fall så är det vi människor som påskyndar dessa processer. Kommer vi att klara oss utan dessa djur? Jag vet inte hur deras utdöd kommer att påverka resen av oss på jorden. Men vi vet att det är många djur som är berorende av groddjuren som föda. Och vi människor då? Man använder tydligen vissa grodarters skin till att framställa livsviktig medicin till oss människor nämligen mot cancer. Ska man använda någon annan art till vinning för en annan, oss människor? Förutom att många andra djur drabbas kommer vi då inte längre kunna bota cancer på samma sätt som vi gjort innan?
 
Nu känner inte jag någon som har cancer men gör man det så känns det förmodligen helt rätt att framställa cancermedicin av grodskin, det förstår jag. Men jag tycker inte att man bara ska försöka bevara en djurgrupp p.g.a att vi på något sätt kan dra nytta utav den

Skriv gärna en kommentar om vad du tycker om detta.


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det går framåt för dig! Det är bra! :P

Det går iaf bättre för dig än för mig ;)

2009-03-03 @ 13:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0